Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Lex Lili - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Lex Lili - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3

Door: Lex en Lil

Blijf op de hoogte en volg Lex

06 September 2013 | Verenigde Staten, Key Largo

Hallo allemaal!
Wegens gebrek aan goede wifi hebben we toch maar een geschreven verslagje gemaakt ipv een vlog. We hopen in Key West weer fatsoenlijk internet te hebben zodat we weer een filmpje online kunnen zetten.

Zoals in het reisfilmpje te zien was zijn we heerlijk wakker geworden in onze Executive Suite in Miami Beach. We zijn in het hotel gaan ontbijten en hebben ons bij de conciërge balie laten informeren over hoe we ons het beste konden bewegen door Miami Beach, waar we het beste konden shoppen en wat leuk was om ’s avonds te gaan doen.

We zijn op advies van Gabrielle, van de conciërge balie, gaan shoppen bij Aventura Mall. En ook op advies van Gabrielle de bus gepakt, zodat we de auto konden laten staan in de valet parking. Bij het binnenlopen van de mall waren we toch verbaasd hoe gigantisch het was. We zijn een aantal keer naar een grote mall in Duitsland geweest die wat weg heeft van een Amerikaanse mall, maar dat is toch niet vergelijkbaar met het echte werk! We hebben onder andere echte Kahki’s voor Lex gekocht en een pet voor Liliane – met “Lilly” op de zijkant geborduurd. Met de verkoper hebben we nog staan praten over de enorme verschillen tussen Nederland en de VS en hoe goed wij het eigenlijk maar hebben in Nederland.

Na een lunch op het food court in Aventura Mall zijn we naar de overkant van de straat gegaan om wat boodschapjes te halen bij Publix. Dit is een “normale” supermarkt. Zelfs naar de supermarkt gaan is voor ons superleuk omdat alles wat je ziet allemaal anders is en aan de andere kant heel herkenbaar overkomt.

Na het shoppen zijn we weer met de bus naar het hotel gegaan. We hebben ons omgekleed en zijn weer de bus ingestapt naar South Beach. Het was een rit van ongeveer 20 minuten en een busrit kost 2 dollar per keer per persoon. Amerikaanse prijzen dus! Het was een uur of 8, dus mooie tijd om te eten. Waar je met de bus uitstapt in South Beach, kun je vergelijken met een soort Las Ramblas; gezellig, mensen die je naar binnen ‘lokken’ en DUUR. Zo duur dat het enige restaurant dat betaalbaar bleek te zijn de McDonalds was. Dat vonden we zo zonde dat we besloten toch maar de bus terug te nemen naar Sunny Isles Beach (waar het hotel staat), maar niet zonder dat we eerst een Venti Triple Caramel Frappuchino (!@#$) voor Lex en een dikke smoothie voor Lil.

Terug in Sunny Isles Beach hebben we gegeten bij een sports bar (ook duur, maar ongeveer de helft van wat het zou kosten in South Beach), buiten op het terras! Dat zie je in Amerika vrij weinig, maar hier in Zuid Florida blijkbaar een stuk meer. Toen we klaar waren met eten (een uurtje of 11) zijn we teruggelopen naar het hotel en lekker gaan slapen. Dat tijdsverschil gaat je niet in de koude kleren zitten…

De volgende dag was het tijd om naar Key Largo te gaan. We hebben onze spullen gepakt, ontbeten in het hotel (wat blijkbaar al bijgeboekt was :D) en zijn vertrokken. Wat een prachtige route is dat! Onderweg hebben we nog boodschappen gedaan bij een Walmart (size XXXXXXL, we hebben nog nooit zo’n grote gezien). Daar hebben we een soort koelbox van piepschuim gehaald, waarin we (met gratis ijs uit de hotels) drinken koel mee kunnen nemen in de auto. Het is hier buiten toch zo’n 35 graden, als je 5 minuten uit je auto bent is het binnen al warmer dan buiten. Verder onderweg hebben we nog een broodje gegeten bij Subway, Lex een pulled pork (hadden we die maar in Nederland) en Lil een Meatball Marinara (die hebben we in Nederland wel, maar dan is dit de Amerikaanse variant met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel saus). Vlak na de Subway merkten we dat de omgeving verandert naar moerassig. Hier merk je dat het allemaal al veel rustiger aan gaat (behalve 1 ongeduldige pick-up). Dit was de weg naar de Keys! We hebben veel beelden gemaakt van de route, dat laat zich niet omschrijven.

Dit reisverslagje zitten we te typen in onze kamer op Key Largo, vlak voordat we vertrekken naar Key West. Vanaf het eerder omschreven moment dat je echt de weg naar de Keys oprijdt en van het hotel en het restaurant hebben we mooie beelden. Maar daar mogen jullie nog even op wachten. Tot snel!!

XX Lex en Lil

• 06 September 2013 - 20:20

Vio:

Ik ben fan van Gabrielle!!! :)

• 08 September 2013 - 19:44

Marlies:

Zo te horen hebben jullie het goed naar je zin!
    Geniet er lekker van :D

• 08 September 2013 - 20:44